گر نا بينائي به چاه مي افتد عيب نيست!
نورمحمد سنگر نورمحمد سنگر

گفتند جواب ابلهان خاموشي ست

خاموش شديم، ابله خاموش نشد

  19 اپريل 2008 ترسايي، آژيري بود، براي دوستان و دشمنان حزب دموکراتيک خلق افغانستان. باين تفاوت که دوستان، مژده تشديد فعاليت هاي  حزب محبوب شانرا  دريک «همايش» چند صد نفري (به اصطلاح نيرو هاي ملي ، مترقي و دموکرات)، شنيدند و دشمنان از همان آغاز به توطئه ، دسيسه و شانتاژ متوصل گرديدند و پروسه آن  را سازمان يافته  و منسجم به پيش ميبرند.

  در آن همايش  که  هويدا نگرديد، چرا آن را «اجلاس» ناميده بودند، کميته فعالين حزب دموکراتيک خلق افغانستان، از جانب کميسيون تدوير، و بويژه  مقامات رهبري نهضت فراگير ترقي و دموکراسي افغانستان،دعوت به ابراز  ديدگاه هاي شان، در مورد اوصاع کنوني افغانستان و راه برونرفت  از آن گرديده بودند ، که دوستانه پاسخ مثبت داده شد.

کميته فعالين  ح.د.خ.ا، که معتقد به اتحاد نيروهاي چپ دموکراتيک در گام نخست مي باشد، تصميم  اتخاذ نمود تا برداشت خود را از  واژه «چپ» و نيروهاي «چپ» به سهم احزاب و سازمانهاي جمع شده درآن همايش برساند.

معرفي و حضور نماينده کميته فعالين ح.د.خ.ا، براي احزاب  و سازمانهاي اشتراک کننده( به استثناي نهضت فراگير ترقي و دموکراسي و کنگره ملي افغانستان) دو از انتظار و غيرقابل تحمل بود. زيرا احزاب ديگر ، که يکي  از آمريکا و ديگري از از نظام فاسد و و قبيله سالار، حاکم بر کابل (غيرمستقيم)نمايندگي ميکرد، تلاش مذبوحانه داشتند تا صداي نيروهاي «چپ»  افغانستان را کمرنگ و حتا نا ديده بگيرند. اين حلقات در اثر دسائيس  و توطئه هاي اشکار و پنهان  موفق گرديده بودند تا از اشتراک «نهضت آينده افغانستان» ، درين «همايش» نيز جلوگيري کنند.

برخورد غير دموکراتيک و خلاف همه نورم هاي اعلان شده ، توسط کميسيون برگزاري «اجلاس»، ماهيت آن «اجلاس» را  برملا ساخته و عدم صداقت و پيگيري کارگردانان آن  «نمايش» را آشکار و هويدا ساخت ، که بويژه عليه کميته فعالين ح.د.خ.ا در 3 مرحله  به بيش برده شد.

 


May 19th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها